چگونه کفشی که بزرگ است را کوچک کنیم

توسط 177436

گاهی وقت ها شاید برایتان پیش آمده باشد که کفشی توجه شما را به خود جلب میکند وقتی برای خرید جلو میروید متوجه می شوید که سایز مناسب پای شما فروخته شده است.از آنجایی که به این کفش خیلی علاقه پیدا کرده اید حاضر میشوید یک یا دو سایز بزرگتر از سایز پای خود را خریداری نمایید.

برای ورود به صفحه اصلی سایت کلیک نمایید

اما راه حل مناسب برای کفش های بزرگ از سایز پا چیست؟چگونه میتوان آن ها را تا حدودی مناسب سایز پای خود کرد؟ایران کاترپیلار مقاله زیر را برای راهنمایی به شما عزیزان گردآوری کرده است.

اولین راه حل)پوشیدن جوراب ضخیم و یا چند جفت جوراب:شاید ساده ترین و پیش پا افتاده ترین راه برای مناسب کردن سایز کفش،پوشیدن جوراب های ضخیم و زمستانی باشد.میتوانید جوراب شلواری های ضخیم و یا جوراب های پشمی را امتحان کنید.همچنین میتوانید چند جفت جوراب را روی هم بپوشید.هرچقد ضخیم تر باشد فضای خالی بین کفش و پا کمتر شده و راحتی بیشتر میگردد.

این روش برای کفش های ورزشی و بوت مناسب است.

توجه:ممکن است به ویژه در هوای گرم روش مناسبی نباشد،به خصوص اگر پاهایتان تمایل به عرق کردن دارند.

دومین راه حل)قرار دان وسایل کاغذی در کفش:میتوانید از چیزهای ارزان قیمت مثل کاغذ،دستمال توالت و یا وسایلی از این قبیل استفاده کنید.آن را در قسمت جلوی کفش قرار دهید.این کار میتواند روش مناسبی برای زمانی باشد که هنگام راه رفتن احساس میکنید پای شما به جلو کشیده می شود،علاوه بر این میتوان در هر موقعیتی این روش را انجام داد.

این روش برای کفش های تخت و بوت مناسب است.

توجه:برای کفش های ورزشی که برای پیاده روی های طولانی مدت استفاده میشوند مناسب نیست،چون ممکن است کاغذ و یا دستمال به پا در حین راه رفتن آسیب وارد کند.

راه حل سوم)استفاده از کفی:استفاده از کفی مناسب میتواند هم کفش را با سایز پایتان مناسب کند و هم اینکه راحتی کفش ها را بیشتر کند.کفی مناسب را در بیشتر فروشگاه های کفش فروشی میتوانید پیدا کنید

این روش برای اکثر کفش ها مناسب است

راه حل چهارم)استفاده از پد پا:بعضی وقت ها استفاده از یک کفی کامل،مناسب نیست.ممکن است کفش را بیش از حد تنگ کند و یا پا را در کفش بالا بیاورد و راحتی کفش را از بین ببرد؛در این مواقع میتوان از پد استفاده کرده پدهایی که در قسمت قوس پا قرار میگیرند و راحتی کفش را بیشتر میکنند.از این پدها زمانی که کفش کمی بزرگ تر از سایز پا است میتوان استفاده کرد

برای کفش های پاشنه دار و تخت مناسب است.

سایر روش ها

1)مرطوب کردن کفش:در این روش میتوان کفش را با آب مرطوب کرد و در هوای آزاد نگه داشت تا خشک شود.باید توجه داشت که این روش ممکن است به کفش ها آسیب برساند بنابراین قبل از انجام دادن آن بهتر از برچسب کفش را مطالعه کرد.

کفش های خود را مرطوب کنید.برای کفش های چرم و یا جیر بهتر است آب را برروی کفش اسپری کنید.برای کفش های ورزشی و راحتی کفش را در آب خیس کنید.

اجازه دهید کفش ها در زیر آفتاب خشک شوند.اگر آفتاب نیست میتوان از سشوار در حرارت کم استفاده کرد.مراقب باشید سشوار را خیلی نزدیک به کفش قرار ندهید بعضی از پارچه ها مثل پلی استر ممکن است در اثر حرارت ذوب شوند.

وقتی کفش هایتان خشک شد آنها را امتحان نمایید.ممکن است نیاز باشد این عمل را چند بار تکرار کنید اگر نگران کوچک شدن بیش از حد کفش هایتان هستید میتوانید آن ها را بپوشید و در پایتان خشک نمایید تا مناسب سایز پایتان خشک شوند.

 

مهم نیست شما چه روشی را برای اندازه کردن کفش استفاده میکنید.نکته مهم این است که هیچ چیز و هیچ روشی جایگزین یک کفش مناسب نمیشود.از پوشیدن کفش های بزرگ برای فعالیت هایی مثل پیاده روی یا هایکینیگ اجتناب نمایید.پوشیدن کفش های بزرگ برای فعالیت های تخصصی باعث ایجاد زخم، درد و ایجاد ناراحتی های پا ناشی از پوشیدن کفش نامناسب میگردد.

روش های فوق تا حدودی میتواند مشکل بزرگ بودن کفش را برطرف نماید اما چیزی که واضح است استفاده از یک کفش بزرگ از سایز پا ریسک آسیب به زانو و پاها را افزایش میدهد.پس بهترین کار جایگزین کردن کفش نامناسب با یک کفش مناسب سایز پا می باشد.حتی استفاده از یک کفش قدیمی که اندازه پا است بهتر از پوشیدن یک کفش جدید بزرگ تر از پا است.

ترجمه شده توسط تیم ایران کاترپیلار
منبع wikihow.com

1 نظرات شما
  • ار******

    ار****** 1399/06/31 پاسخ

    خوب بود
ارسال نظر
پاسخ دهید