راه های تشخیص کفش اصل از تقلبی

27759

این امری طبیعی است که که داشتن یک جفت کفش اصل با تمام ویژگی هایی که شرکت سازنده در آن لحاظ کرده خواسته هر فردی است ، ولی متاسفانه هنگامی که سری به بازار می زنیم قضیه کمی متفاوت می شود و با مواردی مواجه می شوید که انتخاب را برای شما مشکل میکند به یک فروشگاه می روید یک مدل کفش را به قیمت مثلا 350 هزار تومان میفروشد و در مغازه ای دیگر همان مدل کفش را 200 هزار تومان میفروشد و وقتی از فروشنده علت را جویا میشوید انصاف و عدل خود و ...  را علت قیمت مناسب خود میداند و فروشنده اولی نیز اصل بودن کفش را علت قیمت بالای خود می داند در آن لحظه  دچار نوعی سردرگمی میشوید که کدام فروشنده با شما صداقت دارد ، چیزی که در این بین مهم است خواسته شماست ، شما دنبال کفش اصل هستید یا دنبال قیمت مناسب؟ یا هردو ؟ باید بگویم که در اکثر مواقع جمع هر دو خواسته ممکن نیست و شما نمیتوانید کفش اصل را با قیمت یک کفش معمول بازار پیدا کنید.

علت :

خواسته بازار علت خیلی از دورویی ها در بازار است زیرا ما دنبال محصول ارزان قیمت و اصل هستیم و فروشنده نیز برای فروش بهتر بنا به نسبت سلایق مشتری کفش های ارزان قیمت با طرحی یکسان نسبت به کفش اصل  البته بدون هیچگونه فناوری و مواد اولیه کفش اصل به بازار عرضه میکند،  تا حدودی حق با مشتری است،زیرا قیمت کفش های برند با جیب هر فردی سازگار نیست و  معمولا قیمت آنها چندین برابر یک کفش معمولی است ،علت دوم را منفعت طلبی غیر معمول فروشنده  باید دانست  زیرا فروش یک جفت کفش معمولی و کپی کفش اصل با قیمتی کمتر از کفش اصل که خود فروشنده این کفش را به یک سوم قیمت کفش اصل خریده است منفعتی دوچندان برای فروشنده دارد، و کفش های اصل بدلیل خاص بودن آن و مشتریان خاصش سودی کمتر دارد.

راه حل :

تشخیص کفش اصل از یک کفش تقلبی گاه مانند آب خوردن و گاه به یک امر کاملا تخصصی مبدل میشود که فقط افراد با تجربه می توانند قادر به تشخیص آن شوند.

برای سهولت کار این مبحث را به دو بخش تخصصی و غیر تخصصی تقسیم می کنیم :

بخش  غیر تخصصی :

بخش غیر تخصصی  به مواردی چون قیمت ، فروشگاه و ... اشاره دارد.

قیمت :

اولین مورد در این بخش اختلاف قیمت بین کفش اصل و تقلبی است، که البته مستلزم این است که شما قیمت یک کفش اصل و یا حدود آن را بدانید تا قادر به مقایسه باشید،البته در بعضی مواقع قیمت یک کفش تقلبی آنقدر با قیمت کفش اصل اختلاف فاحشی دارد که به راحتی قابل تشخیص است(جهت اطلاع از قیمت یک کفش اصل میتوانید به وبسایت های ترجیحا خارجی سری بزنید و قیمت مدل کفش مورد نظر خود را به یورو یا دلار دانسته و آن را به ریال ایران تبدیل و با یک بازه سود حدود قیمت را بدست آورید،  در این رابطه وبسایت های داخلی نیز هستند که البته تضمینی در مورد اصل بودن محصولاتشان نمیتوان داد) مثلا قیمت کفش ایمنی کاترپیلار مدل expedient حدود 120دلار است و پر واضح است که یک کفش expedient کاترپیلار با قیمت زیر 380 هزار تومان تقلبی یا به اصطلاح "های کپی" است.

فروشگاه :

در انتخاب فروشگاه جهت خرید کفش یا محصول مورد نظر خود سعی کنید از تجربه دوستان و اطرافیان خود استفاده کنید تا بتوانید فروشگاه های معتبر را شناسایی نمایید ، شما میتوانید تجربه دیگران را که به قیمت خرید یک محصول اصل یا تقلبی تمام شده به رایگان بدست آورید.

هنگامی که در فروشگاه نیز وارد میشوید ، فروشگاه هایی که محصولات برند را میفروشند مطمئنا دکوراسیون و فضای داخلی خیلی شیک تری دارند و مانند یک بقالی کفش و لباس ها روی هم نریخته که شما هر لنگ کفش را یک جا پیدا کنید، در این فروشگاه ها معمولا قسمتی از مغازه را به معرفی محصولات جدید اختصاص میدهند.

بخش تخصصی

اصل تشخیص یک کفش کپی از کفش اصل در این بخش میگنجد که خود این بخش نیز شامل چندین بخش میشود.

زمانی که شما تصمیم به خرید یک کفش برند دارید توجه داشته باشید که مشخصات کامل کفش بر روی جعبه کفش نیز قید شده باشد، مواردی همچون مدل دقیق کفش ،سایز کفش ، شماره انبار اختصاصی کفش  و ... و نکته مهم اینکه همان مشخصات باید در قسمت داخلی زبانه نیز قید شده باشد ، اصلا با فروشنده رودرواسی نداشته باشید و جعبه را از او بخواهید و با مشخصات داخلی زبانه مقایسه نمایید، این جزو ابتدایی ترین نشانه های یک کفش برند است و پس از مشاهده اختلاف بین این دو قسمت بدانید که آن کفش کپی است، البته باید بدانید که محصولات کپی که ماهرانه انجام شده اند که به اصطلاح "های کپی" هستند در این قسمت نیز تمام نکات را رعایت کرده اند و اگر در این قسمت نیز اختلافی مشاهده نکردید به سراغ مرحله بعد تشخیص میروید.

در ابتدا این موضوع را خاطرنشان میکنیم که این مقاله در مورد بوت های ایمنی کاترپیلار صدق می کند و در مورد سایر کفش های کاترپیلار کمی متفاوت است.

مرحله اول: جعبه کفش را بررسی کنید. تمام کفش های  کاترپیلار در جعبه های محکم و با کیفیت با مارک CAT بسته بندی شده اند.البته سری جدید این محصولات جعبه ان ها کاملا مشکی شده است. به کیفیت و فواصل دقت کنید. البته در نظر داشته باشید که کفش های تقلبی ممکن است در جعبه اصلی قرار بگیرند.

مرحله دوم: به برچسب روی جعبه دقت کنید. شماره سریال روی جعبه بایستی با شماره سریال کفش یکی باشد. چاپ مناسب و فواصل را مد نظر قرار دهید.

مرحله سوم: به مارک کف کفش توجه نمایید. علامت تجاری CAT بایستی با کیفیت و رنگ مناسب در کف کفش چاپ شده باشد. ضمنا علامت ® که اشاره به رجیستری بودن رارد را فراموش نکنید.که این مورد فقط برای بوت های ایمنی صحت دارد.و سایر کفش های معمولی این برند فاقد این علامت در زیره کفش هستند.بسیاری از سایت ها به اشتباه این مورد را به تمام کفش ها تعمیم میدهند.

مرحله چهارم: برچشب داخل کفش را ببینید. علامت CAT مانند تصویر بایستی درج شده باشد. بر روی برچسب شماره سریال کفش قرار دارد که در 99% موارد با P شروع میگردد. در این قسمت به کشور سازنده اشاره شده است. فراموش نکنید که کفش کاترپیلار مدتهاست که در آمریکا تولید نمی شود و لایسنس آن به کشورهایی مانند چین، ویتنام، بنگلادش و ... داده شده است. اما توجه کنید که هر کشور مدل‌های خاص خودش را دارد و یک مدل را دو کشور تولید نمی کنند.عکس زیر مخصوص لیبل کفش های ایمنی هست و لیبل کفش های معمولی متفاوت می باشد.

مرحله پنجم: به نقش روی کفش توجه کنید. این علامت بر روی تعدای از بوت های ایمنی کاترپیلار نقش بسته است. به مطابقت آن با اصل شکل توجه کنید.

مرحله ششم: به دوخت ها توجه کنید.  دوخت ها در کفش کاترپیلار یکنواخت و بدون برآمدگی هستند. انتهای دوخت ها بخوبی بسته شده و ظرافت خاصی دارد. هر گونه اهمال در دوخت و از خط خارج شدن خیاط می تواند نشانه تقلبی بودن کفش باشد.

مرحله هفتم: به بند و سوراخ بند توجه کنید. بند بخوبی در سوراخ نشسته باشد و سوراخ ها یکنواخت و با پرس ظریفی هستند. در برخی کفش ها بر روی پرس سوراخ عدد 1904 پرس شده است.

 با تشکر از توجه شما

ترجمه و گرآوری شده توسط تیم ایران کاترپیلار

هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

منبع:wikihow.com

sportbrand.ir

ارسال نظر
پاسخ دهید