کفش کلمبیا

توسط 8468

شرکت کلمبیا یک شرکت آمریکایی است که لباس‌های بیرونی، لباس‌های ورزشی و کفش‌ها و همچنین کلاه، تجهیزات کمپینگ، پوشاک اسکی و لوازم جانبی لباس‌های بیرونی تولید و توزیع می‌کند. این شرکت در سال 1938 توسط پل لامفروم، پدر گرت بویل (رییس شرکت کلمبیا) تأسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در سدار میل، یک منطقه غیر شرکتی در شهرستان واشنگتن، اورگان، در منطقه شهری پورتلند در نزدیکی بیورتون قرار دارد. رشد سریع فروش کلمبیا بوسیله ژاکت‌های آن تقویت شد که دارای پارچه‌های ضدآب قابل تنفس و پوسته‌ها و آسترهای قابل تعویض بودند.

کمپانی کلمبیا در ابتدا به صورت یک شرکت خانوادگی راه اندازی شد.پدر و مادر گرت بویل که در سال 1937 از آلمان نازی گریخته بودند،شرکت تولید کننده کلاه پورتلند را خریداری کردندو اسم آن را به شرکت کلاه کلمبیا چون در کنار رودخانه ای به این اسم بود،تغییر دادند.

در سال 1948 گرت با نیل بویل؛که بعد ها رییس شرکت شد؛ازدواج کرد.شرکت آنطور که امید میرفت برای خانواده در آمدزایی نمیکرد و این ناامیدی منجر به تولید لباس های ورزشی کلمبیا شد.

در سال 1970 نیل بویل در اثر حمله قلبی درگذشت.گرت بویل و پسرش تیم بول که آن زمان از دانشگاه فارغ التحصیل شده یود مدیریت شرکت کلمبیا را برعهده گرفتند و آن را از ورشکستگی نجات دادند.

گرت بویل از سال 1970 تا 1988 به عنوان رئیس شرکت خدمت کرد و همچنین در سال 1983 رئیس هیئت مدیره آن شد.او تا زمان مرگش در سال 2019 رئیس هیئت مدیره باقی ماند.تیم بویل در سال 1988 به‌عنوان رئیس‌ هییت مدیره و مدیرعامل کلمبیا جانشین مادرش شد و از سال 2019 همچنان به این سمت ادامه می‌دهد.

کلمبیا در سال 1998 به یک شرکت بزرگ تبدیل شد.این شرکت در سال 2000 شرکت تولید کننده کفش Sorel  و در سال 2003 شرکت Mountain Hardwear را خریداری کرد.در سال 2006، کلمبیا برندهای Pacific Trail و Montrail و در سال 2014  prana را خریداری کردند.

امروزه ویتنام بزرگترین تولید کننده کفش کلمبیا است و حدود 75% کفش های کلمبیا در ویتنام تولید میگردند و 25% بقیه در چین تولید می شوند.

امروزه کلمبیا یک مارک شناخته شده در جهان است.کفش های کلمبیا،کفش های محکم و بادوام هستند که با تکنولوژی های مختلف ساخته می شوند.بیشتر کفش های کلمبیا برای طبیعت گردی تولید می شوند.به همین خاطر معمولا ضد آب و ضد لغزش هستند.

ارسال نظر
پاسخ دهید